NUMARALI
HADİS-İ ŞERİF:
حَدَّثَنَا
أَبُو بَكْرِ
بْنُ أَبِي
شَيْبَةَ
حَدَّثَنَا
وَكِيعٌ عَنْ
هِشَامٍ يَعْنِي
ابْنَ
عُرْوَةَ
عَنْ أَبِيهِ
عَنْ زَيْنَبَ
بِنْتِ أُمِّ
سَلَمَةَ
عَنْ أُمِّ
سَلَمَةَ أَنَّ
النَّبِيَّ
صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ وَسَلَّمَ
دَخَلَ
عَلَيْهَا
وَعِنْدَهَا
مُخَنَّثٌ
وَهُوَ
يَقُولُ
لِعَبْدِ
اللَّهِ
أَخِيهَا
إِنْ
يَفْتَحْ
اللَّهُ
الطَّائِفَ
غَدًا
دَلَلْتُكَ
عَلَى
امْرَأَةٍ
تُقْبِلُ
بِأَرْبَعٍ
وَتُدْبِرُ
بِثَمَانٍ فَقَالَ
النَّبِيُّ صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
أَخْرِجُوهُمْ
مِنْ
بُيُوتِكُمْ
قَالَ أَبُو
دَاوُد
الْمَرْأَةُ
كَانَ لَهَا
أَرْبَعُ عُكَنٍ
فِي
بَطْنِهَا
Hz. Ümmü
Seleme'den (rivayet edildiğine göre Bir gün
Peygamber'in hanımlarının) yanında, kadın tabiatlı bir erkek varken Hz.
Peygamber yanlarına gelivermiş. O sırada (bu kadın tabiatlı erkek, Hz. Ümmü Seleme'nin) erkek kardeşi
Abdullah'a: "Eğer yarın Allah size Tâif'i
fethetmeyi nasib ederse sana bir kadın göstereceğim.
Dörtle gelir, sekizle gider" demekteymiş. Bunun üzerine Nebi (s.a.v.)
hanımlarına hitaben: "Böylelerini evlerinizden çıkanırız"
buyurmuştur.
Ebu Davud dedi ki: Bahsedilen kadının
karnında dört boğum vardı.
Diğer tahric. Buhari, nikah, meğazi; Ebu
Davud, libas, İbn Mace, nikah, hudud
AÇIKLAMA:
Kadınlaşan erkekler lûtîliğin fideliğidir. Bunun içindir. ki Allahım
Rasûiü bu
tipleri şöylece lânetlemiştir: "Erkeklere benzemeye çalışan
kadınlara ve kadınlara benzemeye çalışan erkeklere Allah lanet etsin."
Erkeklerin kadına
benzemesi başlıca şu yollarla olmaktadır: a. Allah'ın yarattığı vücud düzenini değiştirerek kadınlaşmak,
a. Hadımlaşmak ve hadımlaştırmak.
b. Erkekliğin dışa dönük fizik simgesi olan sakalı ve bıyığı
traş etmek, İslâm bilginleri sakal ve bıyığın
beraberce kesilmesini benzemek amacı güdülmese de kadınlara benzemenin bir
şekli olarak değerlendirmektedirler.
Yaratılışları
itibariyle kadınımsı köseler, bu hükmün dışındadır.
Bir kadın gibi
makyaj1anarak süslenmek, kolye, bilezik ve küpe gibi kadınlara özgü, süs eşyası
takmak.
Allah'ın Rasulü kadınlaştırıcı bu tür uygulamaları yasaklamış,
faillerini sürgünle cezalandırmıştır.
c. Kadın gibi konuşmak ve davranmak,
Kadın gibi konuşan ve
davranan erkekleri İslâm bilginleri iki kasımda değerlendirmektedir:
1. Yaratılışlarında kadınımsılık bulunanlar,
2. İradeleriyle
kendilerini benzetmeye çalışanlar,
İslam hukukuna göre
soruşturmaya ve cezaya uğratılabilecek olanlar, hiç şüphesiz ikinci kısma
girenlerdir.
d. Kadın gibi giyinmek:
Allah'ın Rasûlü bu uygulamayı da şöylece yasaklamıştır:
"Kadın elbisesi
giyen erkeğe ve erkek elbisesi giyen kadına Allah lanet etsin."
Yukarıda açıklananlar
kadınlara benzeme yollarıdır.
Bu yollardan yürüyenler
ve çocuklarını yürütenler istemeyerek de olsa lûtiliğe hizmet etmiş, yol açmış olurlar.[Ali
Rıza Demircim, İslâm'a göre Cinsel Hayat, M. 31-33.]
Bu hadisle ilgili
açıklamayı (4107) numaralı hadisin şerhinde yaptığjmızdari
burada tekrara lüzum görmüyoruz.